I denna genomgång av kassasystem kan du se vad Zettle och Yabie kan och inte kan. Vi har listat alla funktioner, hur de tar betalt och mycket annat.
Zettle försöker göra kassabetalningar enkelt och smidigt, och utan dolda avgifter. De tror på att erbjuda en, i deras ögon, bra tjänst så du stannar kvar av anledningen att du gillar produkten snarare än att arbeta med bindningstider. De arbetar mycket med enkla gränssnitt mot dig som användare. Och har på så sätt en låg tröskel innan du är igång. Har du väldigt många behov av avancerade funktioner kan det finnas andra bättre alternativ för dig.
Zettle har många integrationer till affärssystem och system för e-handel. Vinsten är att du slipper föra över siffror manuellt utan kan skapa ett mer automatiserat flöde mellan kassasystem till bokföringsrapportering.
Zettle är grundat i Sverige, men ägs numera av amerikanska Paypal. De hette tidigare iZettle, men bytte 2021 namn till Zettle by Paypal för visa vilka de samarbetar ned. Zettle är verksamma på många fler marknader än Sverige. Däribland USA, Storbritannien och Tyskland.
Yabie är en annan molnbaserad kassalösning som är utvecklad för att möta behoven hos små och medelstora företag. Yabie kassasystem är baserat i Sverige och riktar sig särskilt till verksamheter inom detaljhandeln, restaurang- och servicebranschen.
Yabie erbjuder en rad funktioner och verktyg som gör det möjligt för användare att hantera försäljning, lager, betalningar och kunderelationer. Bolaget själva menar på att systemet har ett lättanvänt och ett anpassningsbart gränssnitt som gör det enkelt för användare att lära sig och använda.
Några av de funktioner som Yabie erbjuder inkluderar:
Yabie är också en molnbaserad lösning, vilket innebär att all data lagras säkert i molnet och kan nås från vilken enhet som helst med internetanslutning. Detta ger användare flexibilitet och möjlighet att hantera sin verksamhet från var som helst och när som helst.
Har du hittat något i informationen på sajten som inte stämmer? Det vill vi förstås veta så att vi åtgärda det!
Tack för ditt meddelande! Vi kikar på det så snart vi kan.